Vi utfordrer gjerne våre oppdragsgivere. Mest av alt på mulighetene.
Det å utfordre er en av våre kjerneverdier, og kanskje den viktigste verdien også.
Utfordre betyr; å gjøre nødvendig, oppfordre til, stille krav eller provosere (noen) til å reagere. For oss handler det om å få våre oppdragsgivere til å begynne å tenke. Rett og slett få dem til å ta seg litt TENKETID, som innebærer å reflektere over de viktige tingene, se annerledes på verden, tørre å tenke helt nytt og ikke minst lære seg å se de mange muligheter som finnes.

I praksis handler dette om å utvide perspektivene og synliggjøre alle de mulighetene som ligger i forbedring og endring internt, alle mulighetene til utvikling av businessen som ligger i markedet og ikke minst alle mulighetene som ligger til å utvikle egen rolle. Det finnes egentlig veldig få begrensinger, men uendelig mange MULIGHETER. De viktige spørsmålene er: klarer vi å se dem, tror vi på det og er vi villige til å gjøre det som skal til for å lykkes med å utnytte dem?
Å bli utfordret kan enkelte ganger gjøre «vondt», men vi gjør det fordi vi vet av erfaring at dette bidrar til å sikre at våre kunder oppnår de målene de har satt seg. Vår rolle i Evan-Jones er å hjelpe våre oppdragsgiver til både tenke, se og tørre ta muligheter. Vi utfordrer som sagt gjerne, men ikke bare det. Vi støtter også i form av gode råd, coaching, inspirasjon og praktiske verktøy som sikrer at våre oppdragsgivere lykkes enten det gjelder utvikling av businessen eller egen rolle som leder.
Vil du vite mer?
Jeg tar gjerne en uforpliktende prat om hvordan vi sammen kan skape endringer i din bedrift.

Tydelig kommunikasjon – en av nøklene til suksess i næringslivet
Kommunikasjon er et av de temaene som interesserer meg aller mest, og som jeg har bred erfaring fra gjennom mine mange år innen luftfart. Flere års forhandlingserfaring, ved å være representert i forhandlingsutvalget i en fagforening, gjør at jeg har forstått...
Lær å bli en coachende leder
Bli med på vårt praktiske coachingprogram på 4 samlinger, som starter 22. august! Coachende ledere bruker en rekke verktøy når de hjelper medarbeidere med å oppnå ønskede resultater. En coach påpeker alternativer, inspirerer, bygger opp selvtillit og kompetanse,...
Er lederteamet klar til å levere i 2023?
Som drivere innen ledelse, strategi og salg, vet vi at det arbeidet som legges ned nå i november og desember er avgjørende for resultatet i året som kommer. Det er naturlig å ha fokus på strategi, salg, kulturen i bedriften osv. Like naturlig...
Det enkle er ofte det beste – en blogg om DISA
Dere som kjenner oss i Evan-Jones kan ikke unngå å støte på DISA. Vi benytter dette verktøyet i ledertrening, for selgere og salgsledere, i teambygging, og når vi prater om både organisasjonsdesign og kommunikasjon – for å nevne noen av...
Mindfulness, lederskap og prestasjon
I jobben som rådgiver møter jeg ofte ledere som ønsker seg verktøy for å håndtere stress. Som ønsker å bli enda mer effektive, få enda mer inn i en allerede full og stressende hverdag. Med den bestillingen, er det ofte veldig naturlig å...
Velkommen til oss, Ingjerd!
Evan-Jones vokser og vi bygger nå opp en avdeling i Oslo-området. I den forbindelse er vi stolte av å presentere Ingjerd Torp Sletner som vår nye rådgiver.– Muligheten jeg nå har fått i Evan-Jones, anser jeg som et privilegium. Det å kunne...
«Du får de medarbeiderne du fortjener»
I Evan-Jones er dette utsagnet et bærende element for motivasjon til kunnskapsløft, kurs, utdanningsprogram og andre kompetansegivende aktiviteter.Vi møter veldig mange håndverkere gjennom våre utdanningsprogram og kurs i løpet av et år, og...
Nå kommer lærlingene. Er din bedrift godt forberedt?
Her er mine beste råd til bedrifter som tar imot lærlinger.I Evan-Jones bruker vi mye tid på ordet «kultur» og innholdet i ordet. Ewy skrev en utmerket blogg under tittelen «Kultur spiser strategi til frokost» 22. november 2021. Den avsluttes...
Hvordan gi kunden godfølelsen?
Kundens valg er basert på følelser. Ingen valg blir tatt uten at følelsene er påkoblet.Da kan det være en god ting å skaffe seg innsikt på hvordan ulike persontyper reagerer i ulike situasjoner, og hvorfor, og samtidig få innsikt i hva du som...
Stress over tid
– Hvordan dette kan påvirke oss både fysisk og psykisk«Stress er en overlevingsteknikk. Oldtidshjernen er med på å styre vårt reaksjonsmønster når vi blir utsatt for stress». Daniel Kahneman Stress styres av vårt autonome nervesystem. Dette...