Hva skjer med kroppen og psyken vår under stress? I 2018 gikk jeg selv på veggen så det sang, og den opplevelsen unner jeg ingen. Det tok nemlig lang tid å komme tilbake. Stress oppleves ulikt for alle, men jeg håper du får noen råd rundt symptomer som kan oppstå og hva de kan in...
Et budskap kan av ulike mottakere bli tolket på mange forskjellige måter. Å vite mer om hvordan man selv er i kommunikasjonsøyeblikket, gjør oss bedre rustet til å tilpasse kommunikasjonen til ulike målgrupper og situasjoner.
Jeg tror det må ha skjedd noe med selvtilliten til mange nå i koronaperioden. Mange forteller om en usikkerhet og uro som ikke var der for 2 år siden. Her deler jeg mine tanker om hvordan vi kan jobbe med selvtilliten vår.
USP, UBO, UBR, WIIFM... Kjært barn har mange navn. Hva er dine unike salgsargument? Det er faktisk svært mange ledere og selgere som ikke er bevisst akkurat det.
Tenk at vi fortsatt prater om hjemmekontor, covid-19, teamsmøter og «den nye normalen». Hva kan vi gjøre? Vi som er «litt leie» og som har skyldfølelse som følge av det.
Det er ikke lenge før et nytt år igjen står på trappene. Et nytt år gir ofte nye muligheter med potensial for videre vekst og utvikling av virksomheten. Men så har plutselig covid-19 kommet tilbake igjen og tatt vesentlig inngripen i businessen til mange virksomheter.
Som drivere innen ledelse, strategi og salg vet vi at arbeidet som legges ned i desember er noe av det viktigste dere ledere gjør. Strategien for neste år legges nå. Salgsmål, topp- og bunnlinje, marked, pris, kunde- og varestrategier for 2022 skal settes.