Hva med litt fakta?
Bodil Skjørestad er senior Rådgiver innen ledelse, salg og organisasjon i Evan-Jones ®
Salgs- og kundeundersøkelser
Evan-Jones gjennomfører både kvantitative og kvalitative undersøkelser for å kartlegge kundetilfredshet og lojalitet.
Salg- og kundeundersøkelser er viktig for å sikre fornøyde og lojale kunder. Som selger har en ofte direkte innvirkning på kundens direkte tilfredshet.
Derfor er det viktig å kartlegge selgers kunnskap, ferdigheter og personlig fremtoning i salgsprosessen, for å kunne drive målrettet utvikling.
Vi gjennomfører både kvantitative og/eller kvalitative undersøkelser for å kartlegge kundetilfredshet og lojalitet.
Eksempler på salg og kundeundersøkelser:
- Kundetilfredshetsmåling
- Selgerens proffhjul
- Sales Performance Review
Spørsmål om undersøkelser og analyse?

Innsikt
Vær bevisst på hvordan du kommuniserer
Ulike mottakere kan tolke samme budskap på forskjellige måter. Ved å vite mer om hvordan man selv er i kommunikasjonsøyeblikket, har man bedre forutsetninger for å forstå andre og tilpasse kommunikasjonen til ulike målgrupper og situasjoner....
HMS sett i sammenheng med holdninger, verdier og valg
Knut Eriksen har i 20 år arbeidet med sikkerhetskurs for elektrikere. Her deler han sine erfaringer med bedrifter som er gode på sikkerhet. Det er et lovpålagt kurs for alle som arbeider i, med, eller nær ved et elektrisk anlegg i profesjonell...
10 tips til hvordan du kan utvikle din selvtillit
Jeg tror det må ha skjedd noe med selvtilliten til mange nå i koronaperioden. Flere av de jeg har snakket med de siste ukene kjenner plutselig på en usikkerhet og uro, som ikke var der for 2 år siden. Dette gjelder både toppledere,...
Hva er dine unike salgsargument?
USP, UBO, UBR, WIIFM... Kjært barn har mange navn. Hva er dine unike salgsargument? Det er faktisk svært mange ledere og selgere som ikke er bevisst akkurat det. ”En vellykket USP lover en klar fordel for forbrukerne, gir dem noe som...
Planlegg for suksess i 2022
Det er ikke lenge før et nytt år igjen står på trappene. Et nytt år gir ofte nye muligheter med potensial for videre vekst og utvikling av virksomheten. Men så har plutselig covid-19 kommet tilbake igjen og tatt vesentlig inngripen i...
Unngå å løpe uten mål og mening
Som drivere innen ledelse, strategi og salg vet vi at arbeidet som legges ned i desember er noe av det viktigste dere ledere gjør. Strategien for neste år legges nå. Salgsmål, topp- og bunnlinje, marked, pris, kunde- og varestrategier for 2022...
Er lederteamet klar til å levere i 2022?
Som drivere innen ledelse, strategi og salg, vet vi at det arbeidet som legges ned nå i november og desember er avgjørende for resultatet i året som kommer. Det er naturlig å ha fokus på strategi, salg, kulturen i bedriften osv. Like naturlig...
Kultur spiser strategi til frokost
Som drivere innen ledelse, strategi og salg, vet vi at det arbeidet som legges ned nå i november og desember er noe av det viktigste dere som ledere gjør. Strategien for neste år legges nå! Hvilken kultur har vi, hva ønsker vi, hva er de...
Er topp- og bunnlinje for 2022 avklart?
Som drivere innen ledelse, strategi og salg, vet vi at arbeidet som legges ned i november og desember er noe av det viktigste dere ledere gjør. Strategien for neste år legges nå.Salgsmål, topp- og bunnlinje, marked, pris, kunde- og...
Er du en nysgjerrigper?
Hva er nysgjerrighet, og er det en bra ting? Jeg tenker at det å være nysgjerrig også handler om respekt!– Selve ordet respekt kommer fra å re-spektere, eller å se en gang til. Respektfull atferd handler om å møte andre mennesker med åpenhet...