Vi lover deg at vi er resultatorienterte

26. juli 2019 | Blogg, Ledelse

Alt vi gjør handler om å oppnå mål og skape verdier, både på det menneskelige plan og for bedriften. Det vil si at vi i praksis alltid tilpasser det faglige innholdet og læringen til deltakernes arbeidshverdag, og de utfordringer de opplever i sin rolle.

For eksempel er lederens hovedoppgave å oppnå resultater. Da må vi sette fokus på rollen som leder, og hvordan lederen kan skape resultater gjennom andre. Man må kunne styre mot felles mål og utnytte alle ressurser på en optimal måte. De skal beherske både den faglige delen av jobben og ikke minst den delen som går på å lede andre.

Vi er resultatorienterte

Mange ledergrupper tar heller ikke ut potensialet sitt og skaper ikke forventede resultater. Norske ledere mener at så mye som 40% av tiden de bruker i ledergrupper er bortkastet og uproduktiv. Dette betyr at det finnes betydelige muligheter for utvikling og effektivisering.

Ledergruppen tar beslutninger som påvirker hvordan hele organisasjonen fungerer og hvilke resultater som skapes. Effektive ledergrupper kan utvikles gjennom klare forutsetninger, riktige prosesser og fokus på resultater som skal nås.

Ved å utvikle et sterkere og tydeligere fundament for ledelse, resultatsikring og optimal utnyttelse av bedriftens interne ressurser, vil vi øke lønnsomheten i din bedrift. Samtidig vil medarbeiderne føle seg inkludert og involvert.  Dette gjør vi gjennom å sette fokus på de viktige og riktige tingene som påvirker resultatet.

Vi bruker blant annet: Ulike analyser, innsiktsmodeller, nyttige og konkrete verktøy for å oppnå struktur og sikre resultater underveis, men også konkrete verktøy for å måle utvikling. Dette gjøre vi både i organisasjoner og i ledergrupper, samt for ledere og alle andre som ønsker å skape bedre resultater. 

Hvis du som kunde ikke skulle oppleve at vi etterlever vår visjon, våre verdier eller våre kundeløfter, så ønsker vi at du tar kontakt med oss, slik at vi kan forbedre oss til neste gang.

«Helt ærlig»: Oppnår du de resultatene du ønsker, eller har du mer å gå på?

 

  • La oss sammen sikre at du når dine mål og resultater
  • Sammen skaper vi suksess

Hva tenker du? Hvilke forventninger har du som kunde?

Ta kontakt med oss for en uforpliktende, men nyttig, kaffedrøs.

Ida Therese Johansen

Ida Therese Johansen

Rådgiver og coach

Ewy Myrhaugen

Ewy Myrhaugen

Teamleder og senior rådgiver

Roar Fjeldheim

Roar Fjeldheim

Senior rådgiver og coach

Hvordan gi kunden godfølelsen?

 Kundens valg er basert på følelser. Ingen valg blir tatt uten at følelsene er påkoblet.Da kan det være en god ting å skaffe seg innsikt på hvordan ulike persontyper reagerer i ulike situasjoner, og hvorfor, og samtidig få innsikt i hva du som...

les mer

Stress over tid

 – Hvordan dette kan påvirke oss både fysisk og psykisk«Stress er en overlevingsteknikk. Oldtidshjernen er med på å styre vårt reaksjonsmønster når vi blir utsatt for stress». Daniel Kahneman Stress styres av vårt autonome nervesystem. Dette...

les mer

Hva er dine unike salgsargument?

  USP, UBO, UBR, WIIFM... Kjært barn har mange navn. Hva er dine unike salgsargument? Det er faktisk svært mange ledere og selgere som ikke er bevisst akkurat det. ”En vellykket USP lover en klar fordel for forbrukerne, gir dem noe som...

les mer

Hvordan sikrer DU din daglige dose?

  Tenk at vi fortsatt prater om hjemmekontor, covid-19, teamsmøter og «den nye normalen». Da min kollega Bodil i 2020 skrev i sin blogg at vi håper dette er over til etter påske, så håper vi nå at vi kanskje kan snakke om en bedring etter...

les mer

Planlegg for suksess i 2022

  Det er ikke lenge før et nytt år igjen står på trappene. Et nytt år gir ofte nye muligheter med potensial for videre vekst og utvikling av virksomheten. Men så har plutselig covid-19 kommet tilbake igjen og tatt vesentlig inngripen i...

les mer

Er lederteamet klar til å levere i 2022?

  Som drivere innen ledelse, strategi og salg, vet vi at det arbeidet som legges ned nå i november og desember er avgjørende for resultatet i året som kommer. Det er naturlig å ha fokus på strategi, salg, kulturen i bedriften osv. Like naturlig...

les mer