Vi lover deg at vi er prakademiske

19. juli 2019 | Blogg

Vi har en «prakademisk» tilnærming til alt vi gjør. Det vil si at vi jobber etter en praktisk – akademisk tankegang, hvor vi med base i forskningsbasert teori utvikler praktiske, enkle og anvendelige verktøy som kan tas i bruk umiddelbart.

Vi er prakademiske

Det vil si at vi i våre programmer og samlinger blant annet bruker mye tid på praktiske oppgaver, case og trening, som deltakerne skal løse i forhold til de ulike temaene vi har fokus på.

Dette er selvsagt relevante problemstillinger som er tilpasset den enkelte deltakers arbeidshverdag, og de utfordringer de opplever i sin rolle. Vi gir også deltakerne opplæring og trening i praktiske og nyttige verktøy og modeller, som kan brukes direkte i hverdagen.

Å bare sitte på skolebenken og høre på en foreleser, mener vi ikke skaper den beste læringen. Læring skjer først når kunnskap brukes i praksis. Dette er grunnen til at vi legger så stor vekt på praktiske og relevante caser, oppgaver og trening i trygge rammer. Å kombinere teori og praksis på denne måten, erfarer vi gir tryggere og bedre ledere.

Med vår «prakademiske» tilnærming, får vi organisasjoner, team og ledere til å fungere optimalt gjennom å gjøre strategi og ord om til praksis og handling. Vi gir deg verktøyene du trenger for å nå de mål og resultater dere ønsker – raskere og lettere.

Vi har fokus på det som virker!

Hvis du som kunde ikke skulle oppleve at vi etterlever vår visjon, våre verdier eller våre kundeløfter, så ønsker vi at du tar kontakt med oss, slik at vi kan forbedre oss til neste gang.

«Helt ærlig»: Blir planer og ord alltid omsatt til praktisk handling hos dere?

La oss sammen sikre ønsket resultat med vår prakademiske tilnærming. Sammen skaper vi suksess.

Hva tenker du? Hvilke forventninger har du som kunde?

Ta kontakt med oss for en uforpliktende, men nyttig, kaffedrøs.

Ida Therese Johansen

Ida Therese Johansen

Rådgiver og coach

Ewy Myrhaugen

Ewy Myrhaugen

Teamleder og senior rådgiver

Roar Fjeldheim

Roar Fjeldheim

Senior rådgiver og coach

Hvordan gi kunden godfølelsen?

 Kundens valg er basert på følelser. Ingen valg blir tatt uten at følelsene er påkoblet.Da kan det være en god ting å skaffe seg innsikt på hvordan ulike persontyper reagerer i ulike situasjoner, og hvorfor, og samtidig få innsikt i hva du som...

les mer

Stress over tid

 – Hvordan dette kan påvirke oss både fysisk og psykisk«Stress er en overlevingsteknikk. Oldtidshjernen er med på å styre vårt reaksjonsmønster når vi blir utsatt for stress». Daniel Kahneman Stress styres av vårt autonome nervesystem. Dette...

les mer

Hva er dine unike salgsargument?

  USP, UBO, UBR, WIIFM... Kjært barn har mange navn. Hva er dine unike salgsargument? Det er faktisk svært mange ledere og selgere som ikke er bevisst akkurat det. ”En vellykket USP lover en klar fordel for forbrukerne, gir dem noe som...

les mer

Hvordan sikrer DU din daglige dose?

  Tenk at vi fortsatt prater om hjemmekontor, covid-19, teamsmøter og «den nye normalen». Da min kollega Bodil i 2020 skrev i sin blogg at vi håper dette er over til etter påske, så håper vi nå at vi kanskje kan snakke om en bedring etter...

les mer

Planlegg for suksess i 2022

  Det er ikke lenge før et nytt år igjen står på trappene. Et nytt år gir ofte nye muligheter med potensial for videre vekst og utvikling av virksomheten. Men så har plutselig covid-19 kommet tilbake igjen og tatt vesentlig inngripen i...

les mer

Er lederteamet klar til å levere i 2022?

  Som drivere innen ledelse, strategi og salg, vet vi at det arbeidet som legges ned nå i november og desember er avgjørende for resultatet i året som kommer. Det er naturlig å ha fokus på strategi, salg, kulturen i bedriften osv. Like naturlig...

les mer