Vi lover deg at vi er prakademiske
Vi har en «prakademisk» tilnærming til alt vi gjør. Det vil si at vi jobber etter en praktisk – akademisk tankegang, hvor vi med base i forskningsbasert teori utvikler praktiske, enkle og anvendelige verktøy som kan tas i bruk umiddelbart.
Vi er prakademiske
Det vil si at vi i våre programmer og samlinger blant annet bruker mye tid på praktiske oppgaver, case og trening, som deltakerne skal løse i forhold til de ulike temaene vi har fokus på.
Dette er selvsagt relevante problemstillinger som er tilpasset den enkelte deltakers arbeidshverdag, og de utfordringer de opplever i sin rolle. Vi gir også deltakerne opplæring og trening i praktiske og nyttige verktøy og modeller, som kan brukes direkte i hverdagen.

Å bare sitte på skolebenken og høre på en foreleser, mener vi ikke skaper den beste læringen. Læring skjer først når kunnskap brukes i praksis. Dette er grunnen til at vi legger så stor vekt på praktiske og relevante caser, oppgaver og trening i trygge rammer. Å kombinere teori og praksis på denne måten, erfarer vi gir tryggere og bedre ledere.
Med vår «prakademiske» tilnærming, får vi organisasjoner, team og ledere til å fungere optimalt gjennom å gjøre strategi og ord om til praksis og handling. Vi gir deg verktøyene du trenger for å nå de mål og resultater dere ønsker – raskere og lettere.
Vi har fokus på det som virker!
Hvis du som kunde ikke skulle oppleve at vi etterlever vår visjon, våre verdier eller våre kundeløfter, så ønsker vi at du tar kontakt med oss, slik at vi kan forbedre oss til neste gang.
«Helt ærlig»: Blir planer og ord alltid omsatt til praktisk handling hos dere?
La oss sammen sikre ønsket resultat med vår prakademiske tilnærming. Sammen skaper vi suksess.
Hva tenker du? Hvilke forventninger har du som kunde?
Ta kontakt med oss for en uforpliktende, men nyttig, kaffedrøs.



Tydelig kommunikasjon – en av nøklene til suksess i næringslivet
Kommunikasjon er et av de temaene som interesserer meg aller mest, og som jeg har bred erfaring fra gjennom mine mange år innen luftfart. Flere års forhandlingserfaring, ved å være representert i forhandlingsutvalget i en fagforening, gjør at jeg har forstått...
Lær å bli en coachende leder
Bli med på vårt praktiske coachingprogram på 4 samlinger, som starter 22. august! Coachende ledere bruker en rekke verktøy når de hjelper medarbeidere med å oppnå ønskede resultater. En coach påpeker alternativer, inspirerer, bygger opp selvtillit og kompetanse,...
Er lederteamet klar til å levere i 2023?
Som drivere innen ledelse, strategi og salg, vet vi at det arbeidet som legges ned nå i november og desember er avgjørende for resultatet i året som kommer. Det er naturlig å ha fokus på strategi, salg, kulturen i bedriften osv. Like naturlig...
Det enkle er ofte det beste – en blogg om DISA
Dere som kjenner oss i Evan-Jones kan ikke unngå å støte på DISA. Vi benytter dette verktøyet i ledertrening, for selgere og salgsledere, i teambygging, og når vi prater om både organisasjonsdesign og kommunikasjon – for å nevne noen av...
Mindfulness, lederskap og prestasjon
I jobben som rådgiver møter jeg ofte ledere som ønsker seg verktøy for å håndtere stress. Som ønsker å bli enda mer effektive, få enda mer inn i en allerede full og stressende hverdag. Med den bestillingen, er det ofte veldig naturlig å...
Velkommen til oss, Ingjerd!
Evan-Jones vokser og vi bygger nå opp en avdeling i Oslo-området. I den forbindelse er vi stolte av å presentere Ingjerd Torp Sletner som vår nye rådgiver.– Muligheten jeg nå har fått i Evan-Jones, anser jeg som et privilegium. Det å kunne...
«Du får de medarbeiderne du fortjener»
I Evan-Jones er dette utsagnet et bærende element for motivasjon til kunnskapsløft, kurs, utdanningsprogram og andre kompetansegivende aktiviteter.Vi møter veldig mange håndverkere gjennom våre utdanningsprogram og kurs i løpet av et år, og...
Nå kommer lærlingene. Er din bedrift godt forberedt?
Her er mine beste råd til bedrifter som tar imot lærlinger.I Evan-Jones bruker vi mye tid på ordet «kultur» og innholdet i ordet. Ewy skrev en utmerket blogg under tittelen «Kultur spiser strategi til frokost» 22. november 2021. Den avsluttes...
Hvordan gi kunden godfølelsen?
Kundens valg er basert på følelser. Ingen valg blir tatt uten at følelsene er påkoblet.Da kan det være en god ting å skaffe seg innsikt på hvordan ulike persontyper reagerer i ulike situasjoner, og hvorfor, og samtidig få innsikt i hva du som...
Stress over tid
– Hvordan dette kan påvirke oss både fysisk og psykisk«Stress er en overlevingsteknikk. Oldtidshjernen er med på å styre vårt reaksjonsmønster når vi blir utsatt for stress». Daniel Kahneman Stress styres av vårt autonome nervesystem. Dette...