Vi lover at vi utfordrer deg
Vi tør å være ærlige, tydelige og konkrete. Vi utfordrer med nye tanker og modeller for å skape endring og utvikling.
Vår erfaring er at mange ledere er for utydelige. Det blir rett og slett for mye tåkeprat. Alt for mange går rundt grøten fordi de ikke tør å gå rett på sak, eller ikke vet hvordan de skal gjøre det på rett måte. Men, fortvil ikke. Det finnes absolutt håp for forbedring.
Vårt motto er «Helt ærlig». Det vil si at hvis du ønsker å jobbe sammen med nikkedukker som bare er enige i alt dere sier og gjør, så er vi feil samarbeidspartner og du trenger ikke lese videre.
Det er nemlig ikke alltid like lett å se hva som eventuelt bør endres i egen organisasjon, eller i forbindelse med egen lederadferd. Derfor er det godt å kunne få hjelp av noen utenfra, som tør å være ærlige, tydelige, konkrete og konstruktive.

Vi tør nemlig å utfordre dere på hvordan dere tenker og måten dere gjennomfører på. Vi vil fortelle dere «Helt ærlig» hvordan vi opplever situasjonen, på godt og vondt. Vi vil så utfordre og inspirere dere med ny kunnskap, nye tanker og perspektiver, samt praktiske og relevante verktøy og modeller for å skape en ønsket endring og utvikling.
Vi bevisstgjør, utfordrer og inspirerer de vi jobber med. Gjennom bevisstgjøring ønsker vi blant annet at deltakerne på våre samlinger skal bli bevisst på sin egen kunnskapsbase og egne ferdigheter. Et annet viktig moment er å utfordre den enkelte deltaker til ny tekning og ny arbeidsmetodikk. Vi vektlegger også utveksling av erfaringer for å kunne lære av hverandre.I tillegg kommer selvsagt påfyll av ny kunnskap og læring.
Vi vet at endringer sjelden skjer over natten. Så de vi jobber med blir derfor fulgt tett opp over tid, slik at vi er sikre på at ønsket endring faktisk skjer. Vi utfordrer og korrigerer underveis, slik at vi hele tiden tar de rette stegene mot det endelige målet.
Hvis du som kunde ikke skulle oppleve at vi etterlever vår visjon, våre verdier eller våre kundeløfter, så ønsker vi at du tar kontakt med oss, slik at vi kan forbedre oss til neste gang.
«Helt ærlig»: Uten endring – ingen utvikling – ingen fremgang?
La oss få utfordre dere til endring og utvikling? Sammen skaper vi suksess!
Hva tenker du? Hvilke forventninger har du som kunde?
Ta kontakt med oss for en uforpliktende, men nyttig, kaffedrøs.



Tydelig kommunikasjon – en av nøklene til suksess i næringslivet
Kommunikasjon er et av de temaene som interesserer meg aller mest, og som jeg har bred erfaring fra gjennom mine mange år innen luftfart. Flere års forhandlingserfaring, ved å være representert i forhandlingsutvalget i en fagforening, gjør at jeg har forstått...
Lær å bli en coachende leder
Bli med på vårt praktiske coachingprogram på 4 samlinger, som starter 22. august! Coachende ledere bruker en rekke verktøy når de hjelper medarbeidere med å oppnå ønskede resultater. En coach påpeker alternativer, inspirerer, bygger opp selvtillit og kompetanse,...
Er lederteamet klar til å levere i 2023?
Som drivere innen ledelse, strategi og salg, vet vi at det arbeidet som legges ned nå i november og desember er avgjørende for resultatet i året som kommer. Det er naturlig å ha fokus på strategi, salg, kulturen i bedriften osv. Like naturlig...
Det enkle er ofte det beste – en blogg om DISA
Dere som kjenner oss i Evan-Jones kan ikke unngå å støte på DISA. Vi benytter dette verktøyet i ledertrening, for selgere og salgsledere, i teambygging, og når vi prater om både organisasjonsdesign og kommunikasjon – for å nevne noen av...
Mindfulness, lederskap og prestasjon
I jobben som rådgiver møter jeg ofte ledere som ønsker seg verktøy for å håndtere stress. Som ønsker å bli enda mer effektive, få enda mer inn i en allerede full og stressende hverdag. Med den bestillingen, er det ofte veldig naturlig å...
Velkommen til oss, Ingjerd!
Evan-Jones vokser og vi bygger nå opp en avdeling i Oslo-området. I den forbindelse er vi stolte av å presentere Ingjerd Torp Sletner som vår nye rådgiver.– Muligheten jeg nå har fått i Evan-Jones, anser jeg som et privilegium. Det å kunne...
«Du får de medarbeiderne du fortjener»
I Evan-Jones er dette utsagnet et bærende element for motivasjon til kunnskapsløft, kurs, utdanningsprogram og andre kompetansegivende aktiviteter.Vi møter veldig mange håndverkere gjennom våre utdanningsprogram og kurs i løpet av et år, og...
Nå kommer lærlingene. Er din bedrift godt forberedt?
Her er mine beste råd til bedrifter som tar imot lærlinger.I Evan-Jones bruker vi mye tid på ordet «kultur» og innholdet i ordet. Ewy skrev en utmerket blogg under tittelen «Kultur spiser strategi til frokost» 22. november 2021. Den avsluttes...
Hvordan gi kunden godfølelsen?
Kundens valg er basert på følelser. Ingen valg blir tatt uten at følelsene er påkoblet.Da kan det være en god ting å skaffe seg innsikt på hvordan ulike persontyper reagerer i ulike situasjoner, og hvorfor, og samtidig få innsikt i hva du som...
Stress over tid
– Hvordan dette kan påvirke oss både fysisk og psykisk«Stress er en overlevingsteknikk. Oldtidshjernen er med på å styre vårt reaksjonsmønster når vi blir utsatt for stress». Daniel Kahneman Stress styres av vårt autonome nervesystem. Dette...