Du bommer garantert på 100% av alle skuddene du ikke prøver på.

ewy myrhaugen er senior rådgiver innen Ledelse, Organisasjon og Coaching i Evan-Jones ®

Butikkutvikling

Evan-Jones har i over 15 år levert leder- og salgsprogrammer til butikker og kjøpesentre. Vi utfordrer for å skape varige endringer.

Evan-Jones og våre rådgivere fokuserer på psykologien i salget. Vi trener på å kommunisere og selge på en effektiv måte til ulike kundetyper for å finne ut hva de egentlig er på jakt etter. Vi er ute etter å skape en vinn-vinn situasjon gjennom å tilpasse oss kundene – alltid med tanke på målet for butikken.

Butikklederskolen

Som butikkleder skal man være god både på salg og kundebehandling, samt mestre salgsledelse for teamet. Programmet bygger på tilføring av kunnskap innen ledelse som fag. Lederen skal sikre at medarbeiderne trives og leverer, at kundene har høy grad av tilfredshet, og at lønnsomheten øker..

Butikkledere er selv ofte svært dyktige på salg og service. Hva skal til for at resten av teamet holder samme nivå?

Dette er programmet for dem som  ønsker å ta sin butikk til neste nivå, uansett hvor du befinner deg akkurat nå.

  • Selger vi mindre i butikken når daglig leder ikke er der?
  • Har vi de rette menneskene på jobb til rett tid?
  • Har vi for lav closing og/eller konverteringsgrad?
  • Er servicenivået over det kundene forventer, til en hver tid?
  • Har vi strategier, visjon og verdier klart for oss?

Verdi og utbytte:

Lederen vil gjennom programmet utvilke ferdigheter innen ledelse som fag, for å bli dyktig i å oppnå resultater, gjennom andre. Konkrete verktøy og mye praktisk trening gir erfaring som kan tas i bruk i egen butikk umiddelbart.

Målet er å gi hver enkelt deltaker en forståelse for rollen som butikkleder, for å øke lønnsomhet, trivsel blant de ansatte og kundetilfredshet.

Samling 1: Butikklederrollen og salgsstrategi
Samling 2: DISA systemet som lederverktøy
Samling 3: Motivasjon og kommunikasjon
Samling 4: Coachingverktøy
Samling 5: Konflikthåndtering og den vanskelige samtalen
Samling 6: Målstyring og målsikring

Butikkselgerskolen

I butikkselgerskolen jobber vi med verktøy for å øke omsetningen, samt kunde – og medarbeidertilfredsheten i den enkelte butikk. Vi fokuserer på å verktøy som virker med tanke på mersalg, og lykkes med det gjennom å kommunisere riktig med ulike kundetyper.

Vi opplever at det er for lite mersalg, for få kunder som faktisk handler eller for lav kundetilfredshet. Ansatte opplever ikke stor grad av trygghet i salgsøyeblikket, er for lite proaktive og holder seg i komfortsonen.
Utbytte/verdi

Vi styrker omsetningen og resultatene. Butikkselgerne får et skikkelig løft innen både salg, service og personlig utvikling. Øker mersalget, og konverteringsgraden

Programinnhold

Samling 1: Hva er salg, og hva selger vi?
Vi ser på hva som skal til for å finne ut hva kundene egentlig vil ha. Vi fokuserer bla på EFU modellen – produktet eller tjenestens egenskaper, fordeler, verdi/hva er kundens utbytte.

Samling 2: DISA – forståelse for ulike kundetyper
Ved hjelp av DISA som salgsverktøy får vi innsikt i hva ulike kundetyper trenger og ønsker. Det gir samtidig en spennende innsikt i teamet og hvordan medarbeiderne best kan samarbeide.

Samling 3: Servicemodellen (kommunikasjon og salgets ulike faser)
Programmet fortsetter der vi slapp på andre samling, ved å benytte oss av kunnskapen om DISA ser vi på kommunikasjon med ulike kundetyper, og hvordan vi som butikkselgere best kan tilasse salgets ulike faser til den enkelte kunde.

Samling 4: Salgstrening, argumentasjon og closing
Praktisk trening på reelle kundesituasjoner – relevante caser som gir oss nyttig erfaring og skaper større trygghet med tanke på både mersalg og kundetilfredshet.

Kundebehandling og service

Grunnleggende trening på hva som skal til for å levere et unikt servicenivå.

Det betyr at man må ha en struktur for oppfølging, gjerne gjennom såkalte resultatsikringsmøter. Dette kan gjøres både i team sammenheng med fokus på læring/erfaringsutveksling og individuelt for å sette fokus på den enkeltes utvikling.

Det handler om to enkle svar – vil du oppnå målene eller ikke, JA eller NEI.  Hvis JA, noen risiko fremover. Hvis NEI, hva er planen fremover og trenger du hjelp?

Mystery Shopping

Mystery Shopping gir innsikt og kunnskap om hva som virkelig skjer når butikkselgerne møter kundene. Vi kaller det “kodak moments”, eller “sannhetens øyeblikk”.

Denne innsikten brukes til å gjøre forbedringer i kundeopplevelsen, som igjen fører til økt salg og kundetilfredshet.

Spørsmål om salg?

Bodil Skjørestad

Bodil Skjørestad

Rådgiver og coach

Ewy Myrhaugen

Ewy Myrhaugen

Teamleder og rådgiver

Ida Therese Johansen

Ida Therese Johansen

Rådgiver og coach

Innsikt om salg

Hva er dine unike salgsargument?

  USP, UBO, UBR, WIIFM... Kjært barn har mange navn. Hva er dine unike salgsargument? Det er faktisk svært mange ledere og selgere som ikke er bevisst akkurat det. ”En vellykket USP lover en klar fordel for forbrukerne, gir dem noe som...

les mer

Sier du det med blomster?

  I love you x 2: Morsdag og Valentinsdag! For mange utgjør både Valentinsdagen og morsdagen et boost i første kvartal.Can you feel the Q1 love? Første kvartal er for mange en rolig periode, men med både Valentinsdag og morsdag i midten av Q1,...

les mer

Helt ærlig. Har du en god salgsprosess?

  Mange virksomheter har salgsprosessen på plass. Salgsprosessen skal støtte og ikke hindre selgerne, og den må være basert på kundens kjøpsprosess. Det er ikke alltid tilfelle.Mange virksomheter har salgsprosessen på plass. Å ikke ha en...

les mer

Selger du som om du har glemt sjekketriksene dine?

  Det er lørdag kveld i den lokale baren, hvor single kvinner og menn blander seg i håp om å finne Mr. eller Mrs. Right. Hvis du ser deg godt rundt i lokalet, vil du legge merke til at det er fullpakket med mini-case studier av salgsprosessen....

les mer

Er du ferdig utlært i salg?

  Ser du på salg som et fag der du må utvikle deg, flytte grenser, oppdatere deg på teknikker og trender? Eller driver du salg som du alltid har gjort? Dersom du tror du er ferdig utlært i salg – da er du mest sannsynlig ferdig i salg.Mange...

les mer
Evan-Jones er en profesjonell samarbeidspartner som har vært med på å løfte vår kunnskap om salgspsykologi og kommunikasjon.
Anette Ø. Worum

Senterleder, Amfi Madla